Friday, September 30, 2011

sakit-sakit-sakit

Seminggu aku demam xbaek2, baru smlm aku tergerak p klinik...so aku balik kmpung... bila p klinik, tunggu punya tunggu punya tunggu tiba la giliran aku..."wah, hensem jugak ye doktor ni, hahahaha"... mula la aku bgtau smggu lebih aku demam, tekak sakit..doktor tu pulak mula la membebel, kt tmpt awak "uitm" kn ade klinik, nape x p??? aku hape lagi, jawab xde mase la syik de kelas je ni time cuti aku balik kmpg jap..


Lepas tu doktor check dahi, nadi n tekak aku... then dia pon ckp, ni kene ambik darah ni nk wat analisis la konon2nye... aku relax2 je la sbb dh biase derma darah, 4 kali kot klau x silap, xtermasuk klau derma kt nyamuk...hahaha...die amik jarum, die ckp "susah ni nk jumpe urat" maybe sbb daging terlebih n mengcover aku punye urat nk amik darah tu..skali cocok xkua plak darah, hadoi, mampus la aku, byk kali kot die try akhirnye boleh jugak..mula la darah tu di bawa ke makmal..

Selepas beberapa ketika, ujian analisa pon kua, doktor mengesahkan darah aku DIJANGKITI KUMAN.... Luruh jugak la jantung aku wlaupon sbnarnye tak.. aku xtau la ape akan jd kat aku klau terlewat p klinik..Allah je yg tau..Alhamdulillah aku diberi peluang untuk sehat skali lagi..doktor bg byk sgt ubat, dia kate kene habiskan... paling xtahan 30 biji kapsul antibiotik...blm ubat yg laen2 lagi..wlaupon baru mkn suku, dh byk improvement, maybe sbb terlebih kandungan dadah kot...hahahaha..

SEBELUM tu, aku nak minta maaf kat mah sulaiman, nuratika musa, n ellyn azlin sbb slama aku xsehat, aku xdpt maen2 ngn korg, borak2 sakan n snyum sokmo almaklum la bdn tgh x sehat...kpd kwn2 laen jugak terima kasih mendoakan kesihatan aku n yg xtahan pesanan supaya aku mkn ubat...ubat......ubat........ bosan sudah...

oK la takat ni je nk pos sehingga berjumpa lagi....

No comments: