Wednesday, August 20, 2014

AHLI BARU DALAM KOLEKSI TANAMAN AKU

Hobi aku menanam pokok sebenarnya dah lama sejak aku abis SPM lagi.. macam2 aku tanam, kacang panjang, tomato, jagung, timun dll.. Tp tu kisah lepas spm dulu.. sejak masuk u hobi tu berkurang sebab x sempat nak berkebun..

Cuma baru-baru ni hobi aku tu datang balik.. macam2 jugak la aku tanam n aku beli pokok2 yg aku berkenan such as longan pingpong, delima thailand, cermai, gajus dll..

Yang terbaru ni ade anak baru iaitu pokok TIN.. dah lama juga aku mencari akhirnya dapat juga dengan pelaburan yang agak tinggi aku dapat beli sepokok tu pon pokok tut..


Pokok ni aku beli dengan Tuan Long Jaafar.. Si Purple Jordan nama pokok Tin ni.. bentuk n kaler buah ni aku xpasti plak.. bila google macam2 bentuk ade so jawapan terbaik tunggula pokok ni berbuah.. insyaALLAH.. harap2 berbaloi dengan duit yang aku laburkan nanti.. hihihi...

No comments: